Gourmet Foods Bubbelgolf 30/9

Den 30:e september har vi äran att presentera Gourmetfoods Bubbelgolf som är en variant på en 4-manna Texas Scramble.

Kanonstart kl 09:00 och max 64 st deltagare

Startavgift 200:- och en valfri flaska bubbel per spelare.

Anmälan sker genom att maila namn och golf-id på samtliga spelare i laget till tavling@gripsholmsgk.se (2 måste vara medlemmar i Gripsholms GK och samtliga deltagare måste vara minst 18 år).

Därefter swishar ni 800:- för laget till 123 062 1516 som är startavgiften till Gripsholms Golfrestaurang, i det ingår middag som serveras kl 18:00 och i samband med det kör vi prisutdelning där vinnande lag kommer få med sig ett gäng flaskor bubbel, lag 2 något färre osv :)

Spelform är en variant på Texas Scramble där ni måste välja minst 4 utslag per spelare i laget. Utöver detta får den spelare vars slag ni väljer inte slå det följande slaget. Detta gäller samtliga slag förutom om ni är på green då alla 4 spelare får putta.

Exempel: Spelare 1 utslag väljs, spelare 2, 3 och 4 slår nästa slag från platsen (inom ett scorekort) där spelare 1 utslag hamnade. Om nästa slag hamnar på green (inte foregreen) får alla 4 putta, om det inte är på green upprepas proceduren.

Hamnar ett slag (eller putt) inom 80 cm från hål är den att betrakta som skänkt. Dvs ni behöver inte håla ut men ”slaget” räknas in i scoren.

Vi kommer att spela 2 lag per boll så viktigt att tänka på är speltempo, ägna inte tid åt att leta efter bollar som inte kommer att väljas för nästkommande slag.

Maten som serveras på kvällen är en God ryggbiff som tillhandahålls av vår tävlingssponsor Gourmetfood, till den får vi rostad potatis, rödvinssky & chilibearnaise. Dryck till maten ingår inte i avgiften. Eventuella allergier eller andra kostrelaterade avvikelser måste meddelas i samband med tävlingsanmälan på tavling@gripsholmsgk.se

Varmt välkomna till en härlig dag på Golfbanan och en härlig eftermiddag/kväll på Golfrestaurangen.

Mvh Tävlingskommittén, Gourmet Food & Gripsholms Golfrestaurang

Gourmet Food     gripsholms golfrestaurang       Logo Gripsholms GK 1