Medlemsinformation maj

Hej,

Banan har öppnat för säsongen och äntligen börjar vi skönja lite varmare väder. Nu gäller det bara att hitta den där goa bollträffen som varje år tar ett par rundor att hitta igen.

Vi i styrelsen och våra kommittéer jobbar på och planerar in tävlingar och slipar på detaljerna inför Gripsholmsveckan v.28, som vi hoppas ska bli lika fantastisk som varje år.

Med hjälp av Christina Pernvi och Kjell Nordling kommer vi även införa “orange tees” tee 41, endast för damer, på banan, detta för att ge alla en möjlighet att spela från ett avstånd som passar dem bra.

Något vi får många frågor om är framtiden för banan. Vi hör även en hel del påståenden som "detta är redan bestämt...", "så här kommer det bli..." och så vidare. Faktum är att när detta skrivs är ingenting bestämt. Det pågår en dialog med Golfstar, Kruus bygg och Gripsholms GK där det just nu vrids och vänds på olika alternativ om hur banan kommer se ut på kort sikt och på lång sikt.

Som tidigare skrivits är styrelsens gemensamma mål att fullt ut jobba för att vi även i framtiden har en 18-hålsbana av fullängd som drar nytta av den unika miljö vi har, och närheten till Mariefred. Det finns idag minst två alternativa förslag för hur just en sådan 18-hålsbana kan se ut. När vi vet mer kommer vi givetvis att informera er medlemmar.

Vi har även en ny platsansvarig på banan från Golfstar, Filippa Berglund, som ni kommer träffa på i receptionen. På banan kanske ni även springer på banans nya greenkeeper, Jevgheni Kovaltsuk, som tillsammans med sitt team gjorde en fantastisk insats att väcka den från vinterns slummer innan den öppnade.

Senaste nytt vad som händer i klubben, gällande tävlingar och träningsverksamhet finns som vanligt på vår egen hemsidawww.gripsholmsgk.se och våra sociala medier på instagram och FB (Har du inte sociala medier kan du ändå följa vad som läggs ut om du scrollar längst ner på klubbens hemsida).

För mer information om vad som händer på banan och i shopen, bilförbud, etc. ber vi er hålla koll på Golfstars hemsida golfstar.se/golfstar-gripsholm/ och facebook grupp www.facebook.com/golfstargripsholm.

Med vänliga hälsningar, Jonas Romfelt och övriga i styrelsen.

Datum: 2024-05-05 15:29