Senaste Nyhetsbrevet

Den 15:e februari valdes under ordinarie årsmöte en ny styrelse för Gripsholms GK och jag fick nöjet att väljas till styrelsens ordförande. Jag heter Jonas Romfelt och jag kommer ursprungligen från Skövde men flyttade till Stockholm sent 90-tal för att studera på KTH. Har blivit kvar sedan dess och bor nu i Hägersten tillsammans med min fru och två tonåringar. Jag jobbar som utvecklingschef på ett vattenteknikbolag som heter Xylem, kanske mer känt i Sverige som Flygt. Började spela golf som tonåring och en normal säsong spelar jag minst 70 rundor och hackar mig fram på singelhandikapp. Min koppling till Mariefred är fritidshuset i Edsala/Kalkudden utanför Mariefred. Försöker vara där året runt och givetvis spela så mycket golf jag hinner med på Gripsholms trevliga bana.

Vi är en ny styrelse men är en mix av helt nya styrelsemedlemmar och några som varit med desto längre: Maria Ståhle, sekreterare, Lena Engberg, kassör, Inger Nordling, veteranerna, Daniel André, sponsring och juniorer, Malin Murakas, tävlingar, Tobias Bergman, framtid och partners, Anna-Stina Trobeck, tävlingar och kommunikation.
Detta kommer ge en bra dynamik och för kunskap om styrelsens arbete och klubbens tidigare historia vidare.

Gripsholms GK är en av tre intressenter i ett samarbete där Kruus Bygg och GolfStar är de andra två. Framåt gäller det att skapa tydlighet i vad vi som klubb och styrelse har för mandat att påverka och styra över. Fokus kommer att vara att fortsätta det goda samarbetet mellan parterna och se framåt för att hitta lösningar som blir en “win-win-win”. Under året kommer styrelsen att arbeta fram en plan med tre tidshorisonter. En kort för året, en på ett par års sikt och en med ett längre tidsperspektiv.

Vi skall även fortsätta se över hur vi kan hålla medlemmarna bättre informerade om vad som händer under året. Vad vi vet just nu är att vi kommer ha en komplett golfbana under säsongen 2024. Exakt vad som kommer att hända därefter och i så fall när vet vi inte just nu.

Som jag redan skrivit består styrelsen av frivilliga. Som många andra har vi fullt upp med jobb och livet i största allmänhet. Om vi skall göra Gripsholm GK till en riktigt trevlig klubb där det händer mycket kul kommer vi att behöva be om lite hjälp från medlemmarna ibland. Tillsammans kan vi göra så mycket mer!

Vill avsluta med att tacka årets valberedning för ett mycket väl utfört jobb. Proffsigare valberedning har jag inte mött tidigare.

Med vänliga hälsningar, Jonas Romfelt och övriga i styrelsen.

Datum: 2024-03-05 10:39