Dags för juniorerna att ta plats på golfbanan!

Vi har nu äntligen öppnat anmälan till årets juniorverksamhet. Start för träningar är onsdagen den 11 maj.

Vi kommer endast ha träningar på onsdagar i år och mindre grupper (Max 12 barn per grupp).

Vår nya pro för säsongen, Johan Thorell, kommer ansvara för träningarna tillsammans med ideela tränare.

Träningsuppehåll under hela juli. Sista träning kommer genomföras i mitten av september.
Det finns möjlighet att låna klubbor på plats.
Första träningstillfället är "prova på" och därmed kostnadsfritt.

Följande träningstillfällen finns under denna säsong, med start 11 maj:

Onsdagar - Kl: 17.00-18.00
Bollskola - för dig som är nybörjare och född mellan 2016-2015
Pris: 500 kr

Onsdagar - Kl: 18.00-19.00
Fortsättningskurs 1 - för dig som är född mellan 2014-2013
Pris: 750 kr

Onsdagar - Kl:19.00-20.00
Fortsättningskurs 2 - för dig som är född 2012 och senare
Pris: 750 kr

Kort om kurserna:

Bollskolan
Lättsamt och lekfullt lär vi oss om hur man uppträder på golfbanan. Barnen får prova på övningar på range, puttningsområde och korthålsbanan.

Fortsättningskurser - 2 stycken tillfällen
I år är dessa indelade i ålder och kommer fokusera på att utveckla barnets golf vidare.
Vi går igenom grepp, uppställning, sikte, sving mm. Målet är att du ska klara kraven för grönt kort under denna säsong och kunna spela på banan - på riktigt : )
Är du nybörjare och inte gått någon form av bollskola tidigare, så är du självklart välkommen.
Vi utgår från varje barns nivå och anpassar träning därefter.

Så anmäler du ditt barn:

Skicka ett mail till lina@gripsholmsgk.se med följande info på barnet:
  • För och efternamn
  • Födelsedatum, inklusive de sista 4 (för att kunna ansöka om statligt lokalt aktivitetsstöd, dvs. LOK-stöd)
  • Ett par meningar kring golfkunskap, hur mycket golf har ditt/era barn spelat? Nybörjare eller varit med tidigare? På så sätt kan vi skapa en bra bild av grupperna inför starten. Eventuella flyttningar mellan grupper kan komma att ske.

Vi är fullt medvetna om att antalet barn som vill spela golf med oss är många och antalet platser alldeles för få.
Men om du är intresserad att hjälpa till med verksamheten, skicka ett mail omgående till lina@gripsholmsgk.se
Blir vi flera, kan vi självklart utöka grupperna!
Du behöver inte vara golfkunnig, vår pro kommer ge dig/er instruktioner på plats. Häng på oss, det blir kul!

Först till kvarn tillämpas - Fair play med andra ord : )
Välkomna med er anmälan och till en ny säsong med oss!

Med vänlig hälsning, Lina Sebö
Ansvarig, juniorverksamheten Gripsholms Golfklubb