Årets handicaprevision

Årets handicaprevison.

Gripsholms golfklubb har i år valt att ta hjälp av GiT systemet när det gäller att göra de föreslagna handicaphöjningarna i årets revision. Alla som har fått en höjning har fått ett mail från GiT. Handicapförändringarna bygger på de rundor man registrerat i GiT och det blir antingen en höjning med ett eller två slag. Men man blir aldrig höjd över 36.0 även om systemet föreslår en sådan höjning. I år har några stycken fått mail som säger att ni blivit höjda, antingen till 37 eller 38. Men så är det inte. Ni som fått ett sådant mail kan gå in i GiT och titta så ser ni att ni är kvar på oförändrat handicap.

Klubbens handicapkommitté håller på att gå igenom förslagen till sänkningar och vi hoppas bli klara senast under nästa vecka. Ni som har fått sänkt handicap kommer att få ett mail från GiT när ändringen är genomförd.

Om ni har några frågor skicka dem gärna till christina.pernvi@telia.com

Christina Pernvi för Gripsholms golfklubbs Regel- och handicapkommitté

Datum: 2017-01-15 11:38